torsdag den 4. december 2014

Blød enebær og kattekillinger


Her er min store blød enebær som jeg klipper af til kranse og dekorationer - vinterklipningen holder den lidt nede så den ikke bliver alt for voldsom - den skyder fint igen til foråret. Jeg har haft 2 foran terrassen, men de blev så store og skyggede så meget at jeg fik dem fældet.

De store killinger ville også være med - kan I se dem.
 De kravler lynhurtigt op ad stammen og op i kronen hvor de legede og morede sig herligt.

Her er træet FØR klipning i 2010

Her er træet EFTER klipning af kugler i 2010. Det var et stort men sjovt arbejde.
Jeg er stoppet med at klippe den i kugler, da arbejdet blev for omfattende pga. den store tilvækst, så nu nøjes jeg med vinterklipningen, hvor jeg bruger kvistene til juledekorationer og kranse.



Et stemningsbillede - dråber på enebær og solen i baggrunden.

Her er træet med sne fra januar 2013 - derfor kalder vi dem også disneytræer


Træet og vores tilfrosne havedam.
 Utroligt at guldfiskene kan klare det, men de klarer det altid.
 Det er nok fordi dammen er 1 m. dyb i midten, hvor der også er plantet fire forskellige nøkkeroser.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar