fredag den 27. maj 2016

Sarte blomster

Rosa azalea

På et af vores utallige havevandringer, var jeg heldig at manden havde sået azalea, og han havde en masse småplanter på ca. 3 cm, som han delte velvilligt ud af til dem som gerne ville prøve at prikle dem ud i egen have. Det ville jeg gerne forsøge og der kom denne smukke plante ud af det.


Den står under en stor opstammet japansk løn Acer



En anden af mine azalea har sået sig selv, opdagede jeg en dag. Så dér kunne jeg blot grave
småplanterne op og prikle dem ud hver for sig. Det var en af de orange.


Den lyser fint op inde under lønnen

2 kommentarer:

  1. Spændende med de frøplanter af Azalea...jeg har også nogle stykker jeg har fundet rundt omkring.

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det bare en smuk plante Ingeborg.
    Sådan en vil passe perfekt hjemme hos mig.
    Tusind tak for at vise den. Så er der endnu et navn til ønske listen!

    Rigtig dejlig søndag
    Charlotte

    SvarSlet