mandag den 6. marts 2017

Kartofler til forspiring og georgin-indkøb

En stor og skøn papkasse fyldt med en masse herlige forskellige georginer, liljer, iris og begonier, som bare venter efter at komme i jorden, lige så snart den er bekvem.

Denne georgin vil jeg plante sammen med min lilla hortensia, som jeg tror vil klæde hinanden rigtigt godt.

Mange buketter er hermed sikret til sommerens vaser

Denne Dahlia havde jeg på min ønskeliste og var heldig at finde den i Jespers Planteskole ved Holstebro.

Liljerne sætter jeg i krukker, så de kan flyttes rundt
 og sættes hvor man kan nyde både syn og duft.





Ditta kartofler lagt til forspiring

Sava kartofler til forspiring

Kartofler lagt til forspiring i nye kartoffel-kasser, hvor de kan få godt med lys 
og udvikle kraftige og kompakte skud, inden de sættes i rækker i jorden.

Georginer, og kartofler skal sættes i dette stykke jord mellem huset og skoven. De kommer til at stå i fuld sol og med masser af luft omkring.


1 kommentar:

  1. Der lagt op til store oplevelser både for øjne og gane.

    SvarSlet