fredag den 27. april 2018

Solsortens rede

I den lille busk af blød ene havde en solsort bygget rede og lagt 3 fine spættede æg
Jeg opdagede reden da jeg kom for tæt på og solsorten følte sig presset til at forlade reden med en sådan hast at jeg blev meget forskrækket.


Skyndte mig at fotografere og forlade stedet og snart var solsorten igen på plads i reden for at holde æggene varme.

Nu håber jeg bare at katten ikke opdager reden. Det ville være en stor fornøjelse at følge solsortens unger og få flere skønne sangere i haven

Bugge kom stille og roligt gående med denne mosegris i munden da vi var omme i køkkenhaven og hakke mellem jordbærrækkerne

Vi roste den meget for dens enestående færdighed, for mosegrisene har ædt næsten alle vores påskeliljeløg og vintergæk-løg og de små bæster er nærmest umulige at fange i fælder

Den gamle kat 10 år +  kan stadig...flot !


1 kommentar:

  1. Så smukke æg. Elsker solsorte æg.
    Så dygtig Bugge er. For de bæster han fanger spiser nemlig løgene.....

    God weekend
    Charlotte

    SvarSlet