mandag den 14. maj 2018

Dulcita tomater

Igen har jeg forsøgt med at tage frø af disse lækre købe-tomater
Sidst i april spirede alle frøene men de visnede efter en uge og kun 2 planter overlevede.


Yndlings vinter tomat
Fantastisk i salatskålen

Pillede frø ud af en overskåret tomat og såede dem i ren sand denne gang
 og satte igen en plastpose over

Det er med et perfekt resultat at disse frø nu har spiret

Fine og livskraftige planter 
Plastposen er taget af og potten står i køkkenvinduet mod nord, så de står lyst men uden direkte sol

Måske har jorden været for sur første gang. Da tog jeg halvt spagnum og halvt sand.
Spændende om de kan klare at blive plantet om når de bliver lidt større.

Hornviolerne står så smukt lige nu og nyder al den megen solskin

Trillium

Trillium

Trillium

Trillium




1 kommentar:

  1. Jeg har også sådd frø av Dulcita jeg kjøpte i matbutikken. Det gikk bra, og fa høsten kom, og planten ikke lengre kunne stå ute, tok jeg den inn i stuen hvor de siste modnet i november. Da var det kommet et par "tyver". Jeg tok dem av, og satte dem i et glass vann. Den ene døde, den andre fikk røtter, og når våren kom fikk den potte med jord. Nå står 4. generasjon i vinduskarmen og vokser fint. Den har ellerede et fint sideskudd som skal bli til en ny plante :-)! Jeg har dem ute ved en vestvendt vegg, uten veksthus, 275 moh, innlandsklima. Ganske variabel sommer. De har gitt mange tomater, like gode som opphavet! Hilsen Bergljot.

    SvarSlet