onsdag den 18. marts 2020

Slibning af havesakse

Alle vores havesakse har fået en ordentligt omgang med slibesten, fedt og olie

Alle har de været igennem "værkstedet" som i dette tilfælde var vores stuebord

Ikke alle var lige nemme at skille ad og det var vigtigt at holde orden på alle de små dele, så alt kunne blive samlet korrekt igen.

Da jeg fik samling på alle, de lå jo lidt rundt omkring, viste det sig at
 vi faktisk har 5 "gamle" Felco 2 sakse. Jeg skriver gamle fordi jeg i julegave fik en ny Felco 6 som jeg er meget glad for. Den passer bedre i min hånd, da Felco 6 er mindre end Felco 2.

Det er helt fantastisk at få dem gjort rene, slebet og smurt
 og tilsidst mærke og høre hvor godt de lyder, når begge skær er rene og glatslebne og de glider nøjagtigt op ad hinanden.

Glæder mig til at komme i haven med lækkert skarpt værktøj



2 kommentarer:

  1. Det er en god fornemmelse, man får, oven på sådan et job, som i hvert fald jeg er tilbøjelig til at skubbe ud i en uendelighed.

    SvarSlet