tirsdag den 11. august 2015

Zenobia - en surbundsplante

Zenobia pulverulenta 'blue sky'

På min tur til Jespers Planteskole ved Holstebro, fandt jeg denne busk med blågrå stedsegrønne blade og hængende hvide blomster. Trives bedst i sol på en lun plads og kan blive op til 1,5 m høj. Den skal sættes i et nyt bed sammen med hortensia hydrangea og snabelkalla arisaema

Det var dette flotte løv, jeg faldt for.

Blomsterne ligner liljekonvallens søde små klokker.

Min plan er at placere Zenobia i samme bed som denne hortensia hydrangea




Jeg fik den som stikling af min moster Louise for ca. 15 år siden, og da jeg ikke kender dens rigtige navn, kalder jeg den for Louise.

Der er et par dages mellemrum mellem de første tre billeder og de sidste to billeder.
Farven ændrer sig fra blålilla til rødlilla. 

Den er bare skøn




Ingen kommentarer:

Send en kommentar