søndag den 11. februar 2018

Indendørs forår

De fine førstefødte er i butikkerne og de varmer jo langt ind i sindet på sådan en kold og blæsende snevejrs-februar-dag.

Hønsene ville ikke ud i sneen, så de fik nyt strøelse til at skrabe i. Imens jeg ordnede hønsehuset gik de ude i volieren. Så må de jo hygge sig indendørs i hønsehuset indtil det bliver bedre vejr.

De er begyndt at lægge æg igen. Det er jo nok hønemor der igen er produktiv men hendes kyllinger må også snart begynde med æglægningen, især nu hvor vi får flere lyse timer i døgnet



Jeg har hentet dunede gæslinge-grene ude på en gåtur langs med naboens læhegn.

Hyggeligt med små opstillinger som sætter stemningen og så kan man jo gå og drømme om forår og vibens kommen. Min veninde har allerede set viben i år ved Sdr. Nissum, det er tidligt.

Med hensyn til opstillinger var jeg mandag den 5. februar til foredrag i Havekredsen i Holstebro, hvor Anette Pedersen fra Fru Pedersens Have viste billeder om sin smukke have og fortalte med entusiasme og glødende iver om sin store havepassion. Rigtig god og humørfyldt foredrag med masser af gode ideer til hyggekroge med skønne planter. Vi var ca. 65 tilhørere og bagefter indlægget fra Fru Pedersen fik vi kaffe og fastelavnsboller og sluttede af med generalforsamling.

Mellemste søn på 26, kom hjem med disse skønne blomster. De var fra noget nytårs-tamtam i familien på Fyn og så syntes han og kæresten, at de fine blomster lige var noget for mig. Jeg blev meget glad for dem og de stod længe og pyntede i stuen.

Aflang lav borddekoration med roser, gerbera, orkideer og ranunkler med de mange kronblade.

En flot og stor buket, kom han også med.



1 kommentar:

  1. hej.
    Ja alle de fine i varmenprimula lyser op på denne årstid, især i fine opstillinger.
    Der er mange grene som bliver smukke ved udspring inde.

    Dejligt når ens børn kommer med blomster.

    Hilsen Bente

    SvarSlet