torsdag den 30. april 2015

Tomaterne er plantet

D. 28. april fik jeg leveret tomat-planter fra Gartneri Toftegaard. De kom i en stor papkasse med GLS og var så fine, store og grønne. Jeg har lagt fiberdug over, så de ikke bliver svedet af det stærke sollys i drivhuset, Det lader jeg ligge på nogle dage og det luner også om tomat-planterne om natten, så længe nat-temperaturen er så lav.

Jeg har valgt 'Sun Gold' igen i år, for den er fantastisk sød og lækker.

 Desuden:

Gourmet
Toftegaards Sweet Grape
Toftegaards gule cherry
Ingrid

Sweet Orange Baby, Cap. Annuum, som er en chili. Chili`en har jeg taget med ind i stuen, for det er stadig for koldt for den, da jeg ikke har tilskudsvarme i drivhusene.


Nogle blomster og salater står også under fiberdugen og bliver skygget, så tørrer de ikke så let ud.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar