lørdag den 26. december 2015

JULE-KAGE-HUS

Vores søn (24) kom hjem med dette smukke kagehus, som han havde lavet sammen med sin kæreste, i en velfortjent pause i deres studier.

Jeg blev meget rørt over at se kagehuset, for min søde moster Louise, lavede sådant et hus til mig hvert år til jul indtil jeg blev 18 år.
 Moster Louise og onkel Erik stod faddere til mig da jeg blev døbt i 1962, og derfor fik jeg både gave og et kagehus fint pyntet med slik, Et stort arbejde for hende at lave sådanne huse, jeg er nemlig sikker på at de to andre kusiner, som de også var faddere til, har fået det samme.
 Selv havde Louise og Erik 4 drenge, så de har selvfølgelig også fået et kagehus.

Disse blomster henviser til mors prydhave og køkkenhave med ribs og solbær

Moster Louise havde også en meget fin have, som jeg og mine fætre legede i, når jeg var på en uges ferie i sommerferien. Vi legede også mange andre steder, nogle gange var det lidt vildt med disse 4 fætre, men jeg var vant til at der var gang i sagerne, da jeg selv havde 3 storebrødre.

Fætrene skulle også hjælpe til, idet de boede på en stor går med mange køer, og var det varmt skulle der flyttes vandingsanlæg på marken. Det var dén slags vandingsanlæg med jernrør og små dyser, så det var et stort besværligt arbejde at flytte rundt med dem.

Barnevogn og sut  -  der kommer en lille ny til februar, hos storebror & kæreste

Fars heste  -  lillebrors biler  -  kat

Julemus og nisse

Smukt tag

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot kære Ingeborg og det er da en sød fortsættelse på en gammel tradition, og nu med din egen lille historie - dele af jeres liv og de begivenheder der finder sted.
    Jeg ville blive utrolig glad for sådan et fint kagehus, og jeg ville forsøge at gemme det, fordi jeg slet ikke kunne få mig selv til at knække noget af det.
    Måske kunne der godt frosvinde et lille stykke vingummi, men det kan jo også falde af helt af sig selv :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Ja det er et utroligt kært minde jeg dér har i gemmerne. Jeg synes det var så sjovt at det lige var et kagehus de havde hygget sig med at fremstille. Det står stadig fint, for vi har heller ikke nænnet at knække noget af endnu.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet