tirsdag den 1. maj 2018

Fugleunge og mistelten

Der er kommet en lille dunet solsorteunge i reden
Den er bare så nuttet

Lillebitte er den men fin og levedygtig

I 2015 hentede jeg ca. 30 bestilte frø af mistelten hos Anne Marie, Lønbæk Planteskole i Tvis, som efterfølgende blev sat på nogle af vores unge frugttræer i køkkenhaven.
Her stod frugttræerne i en række og var klar til at flytte med os til vores nye sted i 2016

Forleden dag fik min mand pludselig øje på den lille kvist på æbletræet og jeg blev glad overrasket over at det var lykkedes at få et lille slimet frø til at slå rod.
 Fantastisk at den havde overlevet flyttet, transporten og plantning med rendegraver.
Det bliver spændende at følge misteltenen i fremtiden

Fuld hus i redekasserne
Dygtige små dværghøns, hver dag lægger de deres 5 æg





4 kommentarer:

  1. En af mine store drømme. Et træ med en mistelten.
    Uha du er så heldig

    Sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har jeg også drømt om i flere år, men har syntes at træerne med mistelten var for dyre.
      Det er også ekstra sjovt når man selv har fået den til at gro på et træ.

      Kærlig hilsen
      Ingeborg

      Slet
  2. Hvor er det fantastisk med den mistelten. Og den lille fugleunge er så sød. Der er ikke noget bedre end at hente sine egne æg. Er træt af vi ikke har høns mere.
    Rigtig god dag

    Kærlig hilsen
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også stadig meget fornøjet over misteltenen. Alle æg er klækket så nu er der 3 unger.
      Hønsene bidrager med meget underholdning og hygge udover æg.

      Kærlig hilsen
      Ingeborg

      Slet