fredag den 17. august 2018

Drivhus

Vi har fået lavet sokkel til drivhuset og fået det sat op og fastgjort.
Yngste søn var hjemme og hjalp med monteringen og opretning, for stormen forleden dag, havde fat i det og fik det til at trille en omgang inden vi fik det tøjret.

Der er gravet ud til en jordkælder i midten til brug ved frostfri overvintring
 af diverse hovedkål, gulerødder og kartofler. Bent har lavet en ramme af egetræ og i bunden er lagt betonfliser. Det er blevet rigtigt godt.

Så nu mangler blot glasset at blive monteret, hvorefter vi skal til det sjove indendørs med belægningssten til et cafésæt, hvor vi kan sidde og nyde det milde klima og drikke en krus urtete.
Ih...hvor har jeg savnet et drivhus til bl.a. tomater og basilikum.

Disse to fine sommerfuglebuske fik jeg i gave til min fødselsdag, af min bror og svigerinde



For første gang i år, har jeg haft sukkerærter i køkkenhaven
De har været en stor succes i salatskålen pga. deres sprødhed og sødme
Her har jeg taget frø, til næste års såning, af de største og ældste ærtebælge





Ingen kommentarer:

Send en kommentar