torsdag den 17. oktober 2019

Agapanthus

Mine Agapanthus var groet så godt til, at jeg, først i juni, besluttede mig for, at dele planterne.
Efter sådan en omgang plejer de ikke at blomstre, men nogle enkelte havde dog energi nok til at sætte et enkelt skud.

Agapanthus inapertus 'Purple Fountain'

Mørk lilla, ca. 60 cm. Dette er den mørkeste jeg har og den er meget smuk med sine dyblilla klokker.

Agapanthus inapertus flore pleno 

Den er lidt speciel med sine fyldte lyseblå blomster. ca. 70 cm.
 (Kiekeberg)

Agapanthus inapertus 'Purple Haze'

Blå-lilla, ca. 80 cm.

Agapanthus inapertus 'Almost Royal'

Sidste nye i samlingen. En virkelig flot blomst, lyseblå med mørkere blå striber.
I samme potte er der også en hvid, så det var et godt køb for en halvtredser.
(Brørup Marked)







2 kommentarer:

  1. Det var en flink agapanthus:-) for du har da ret, at det var sent at dele den. Vores agapanthus har ikke været specielt blomsterrige i år.

    SvarSlet
  2. Mine agapanthus plejer heller ikke at frembringe ret mange blomsterstilke, så næste år vil jeg gøde dem fra tidligt forår når de begynder at gro. Så håber jeg at det kan sætte lidt fut i dem.

    SvarSlet