fredag den 3. april 2020

Frø fra Frøbutikken

Det er hyggeligt at modtage frø man har bestilt. Her er det:

Hareøre 'Graffitti' (fantastisk fyld i buketter)
Natviol
Riddersporer 'Limelight Light pink'
Sæbeurt 'Pink Beauty'
Salvie 'Summer Jewel'
Pak Choi
Mitzuna
Asia salat. 'Red Giant'
og en gratis solsikke (lav sort)

Især når de er i så smukke poser som disse fra Frøbutikken i Middelfart

I 2019 var denne fuglekasse beboet af skovspurve, men i år er den overtaget af musvitter, som jeg så kan følge helt tæt på, da kassen er opsat lige midt i køkkenhaven, hvor jeg kommer flere gange dagligt.

Indkøbte vibeæg er kommet i vaserne, som enkel forårspynt

Sidste sommer såede jeg frø af nigella - jomfru i det grønne, 'Mulberry Rose', fra Frøbutikken.

De var så fine, lyserøde og ikke særligt høje. Ingen opbinding. Jeg tog nogle frøkapsler i efteråret og frøene er nu tørre og ligger klar til såning når jorden er bekvem.

 De er perfekte til små vaser, som jeg har flere steder rundt om på hylder og i små trækasser.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar